Hur fungerar digital redovisning?
Vårt arbetsflöde
Det ska vara enkelt att vara kund hos EBEKA. Verifikationer och underlag (fakturor, kvitton, osv) skickas in löpande via vår App och genom gemensam cloudlagring (Google Drive, Dropbox, OneDrive).
Vi kan även sätta upp flöden för attest, E-faktura (EDI), e-postfakturor och fysisk leverantörsfakturaskanning – allt för att minimera din manuella hantering.
Sköter vi löner åt ditt företag skickar du in underlagen enligt vår smidiga löneprocess.
Efter periodens slut färdigställer vi resultat- och balansräkning, huvudbok, kund- och leverantörsreskontra samt gör en sammanställning över periodens utfall. Hur har perioden gått?
Ur sammanställningen framgår:
- Hur mycket moms, skatt, arbetsgivaravgifter och löner ditt företag ska betala.
- När betalningarna senast måste ske.
När det blir dags för bokslut, årsredovisning, bolagsdeklaration och privatdeklaration fixar vi självklart även detta!
EBEKA kan även hjälpa till med mycket mer, t.ex. prognostisering, analys, budgetering, ekonomistyrning och verksamhetsutveckling.
Kontakta oss så gör vi en kostnadsfri översyn av dina behov.
Byt till EBEKA
1
Uppstartsmöte
- Genomgång av hur du arbetar idag.
- Diskussion runt hur du vill arbeta i framtiden.
- Förslag på lösning med digital redovisning anpassat till din verksamhet.
2
Offert/Avtal
- Uppdragsbeskrivning.
- Anpassning av redovisningslösning.
- Genomgång av servicenivåer.
- Offert / Avtal.
3
Start
- Kostnadsfri överflyttning från befintlig redovisningsbyrå.
- Översyn av befintlig lösning eller implementation av digital redovisning.
- Uppsättning av accesser och behörigheter.
4
Välkommen!
- Vi arbetar löpande med att förbättra våra gemensamma flöden och processer.